Rödvinsblodet rusar

Det är lördagskväll och jag dansar i vännens vardagsrum. Det är toner som stiger och hjärtan som dunkar, det är magi och rus och en önskan om att få synas, att få flyga, att få känna ropen som drar i en. Det är lördagskväll och aldrig förr har jag varit så full. Jag twittrar ut HERREJÅVLAR FYLLHETEN och låter fasaden rämna i takt med rödvinet. E kommer fram, leder mig till en klunga av hennes vänner från skolan. "Det här är S och han spelar gitarr," säger hon, "och det här är..." men mer kommer jag inte ihåg. 

Det är lördagsnatt och jag har spytt femton tusen gånger och kommer aldrig hem. Sover på golvet i E:s pojkväns badrum och använder T som filt. Jag vaknar fem på morgonen, kravlar över honom och bort till toaletten, hulkar och spyr än en gång.

Det är söndagsmorgon och jag är bakfull som aldrig förr, ligger i min säng och försöker få världen att sluta snurra. Sms-pling. Hej, det här är S från igår. Jag hade fett kul :) Jag undrar om du skulle vilja hitta på något nån gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback